Introductie - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu Introductie - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu

Introductie

Door: Marleen Hageman

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 Augustus 2017 | Canada, Sydney

*zucht*
Een blog schrijven lijkt makkelijk, maar hoe in hemelsnaam moet je beginnen!!!

Maar goed, zoals jullie (waarschijnlijk) weten heet ik Marleen, en komende zaterdag vertrekt mijn vliegtuig naar Sydney.
Nee! niet de hoofdstad van Australië, maar een klein dorpje aan de oostkust in Canada.
In dat kleine dorpje zal ik in totaal 10 maanden doorbrengen.
En sinds ik nog maar 15 ben, zal ik in dat jaar naar High School gaan.

Mijn gastgezin bestaat uit een moeder (Michelle), een vader (Andrew), een klein zusje van 2 jaar oud (Julianna), een hond (Riley), en een kat (Abby).

Op zaterdag 2 september ga ik samen met andere studenten die ook een jaar of semester gaan doorbrengen in Canada met het vliegtuig naar Toronto. Via Toronto vliegen we door naar Halifax. In Halifax gaan zo'n beetje alle Nederlandse studenten uit elkaar. Ik moet daar bijvoorbeeld een nacht verblijven in een hotel en de volgende dag moet ik 4 uur met de bus reizen om Sydney te bereiken.

In Sydney zal ik naar een High School gaan genaamd; Riverview High School.
In die High School zullen dat jaar zo ongeveer 30 andere internationale studenten een High School jaar of semester doen.
Die internationale studenten komen uit onder andere België en Duitsland, maar ook uit landen zoals Chili, Brazilië en Japan!

Als je een jaar weggaat moeten er bij het inpakken toch redelijk wat keuzes worden gemaakt. Wat moet er mee in mijn rugzakken? Zal ik die leuke jurk wel meenemen? Ga ik dat in dat jaar überhaupt wel dragen?
Dus ook al hoefde ik in de laatste paar weken niet naar school, ik had heus nog wel een paar dingen om te doen.

Ik zal niet wekelijks of dagelijks mijn blog bijhouden, maar ik zal alleen schrijven als ik ook echt iets te melden heb. Ik heb dus geen idee wanneer dat kan zijn, maar ik zal in ieder geval de eerste dagen veel schrijven, omdat er dan erg veel zal gaan gebeuren.

Ik weet dat ik nog niet een geweldige schrijfster ben, maar ik zal erg mijn best gaan doen, en ik hoop dat jullie de blog leuk gaan vinden!

Kusjes Marleen

  • 30 Augustus 2017 - 21:42

    Lente:

    Hey schat, heel leuk dat je dit gaat doen :) tot morgen!❤

  • 30 Augustus 2017 - 23:26

    Petra:

    Hoi Marleen,wat spannend allemaal!
    Ik wens je een hele fijne reis toe en ben benieuwd naar je blog en foto's.
    Geniet er van
    Vele groetjes van Petra xxx

  • 31 Augustus 2017 - 08:14

    Vera:

    Hey mar❤️
    Echt een super leuke blog! Heel erg veel plezier in Canada en ik hoop dat je het er erg leuk hebt

  • 31 Augustus 2017 - 13:33

    Oma Theunissen:

    Lieve Marleen,

    Wat heerlijk om op deze manier contact te houden. Zo kan ik fijn volgen hoe het met je gaat. Eerst een lange en vermoeiende reis, de kennismaking met je nieuwe gezin en de High School! Ik wens je veel sterkte, maar vooral veel plezier in het verre Canada! Ik zal Opa alles vertellen als je weer van je hebt laten horen!
    Je schrijft geweldig!
    Dag lieve schat! Dikke knuffel van Oma.

  • 31 Augustus 2017 - 18:55

    Evert:

    Hoi Marleen,

    Leuk; je eerste blog.
    Ik hoop dat je mooi weer hebt gehad vandaag bij je afscheidsfeestje. Ik wens je een goede reis toe as zaterdag en ik ben benieuwd naar je verdere blog. Groetjes , ook aan je zusje en papa en mama.

  • 31 Augustus 2017 - 20:51

    Jacqueline:

    Hoi Marleen, leuk geschreven, we hopen regelmatig iets van je te horen. Heel veel succes.
    Jacqueline xxx

  • 01 September 2017 - 10:59

    Cynthia Elsinga:

    Hoi Marleen,
    Leuk om je zo te kunnen volgen. Ik wens je een mooie tijd in Canada!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen, ik kom uit Den Haag en ik ben 15 jaar. Het komende schooljaar (2017/2018) zal ik doorbrengen in Canada!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 9699

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

High School jaar in Canada

Landen bezocht: