De reis - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Marleen Hageman

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 September 2017 | Canada, Sydney

Toen mijn moeder me vanochtend in de auto vroeg hoe ik me voelde, had ik eigenlijk geen idee hoe ik die vraag moest beantwoorden.
Nerveus, blij, verdrietig, en nog meer gevoelens waarvan ik geen idee heb wat ze eigenlijk betekenen.
Besef ik wat er op dit moment eigenlijk gebeurt?...niet echt.
Zal ik het over een half jaar beseffen?.....waarschijnlijk ook niet.

Vanochtend liet ik toch wat niet bedoelde traantjes vallen, maar ik heb mijn ouders in mijn hele leven bij elkaar misschien drie keer zien huilen, dus dat liet wel iets bij mij los, en voor ik het doorhad voelde ik een druppel over mijn wang glijden.

Ik was ontzettend zenuwachtig voor de reis. Gister hebben mijn moeder een brief van wel 4 of 5 a4'tjes doorgenomen over de hele reis, en met iedere zin werd ik nerveuzer.
Maar gelukkig was het nergens voor nodig, op Schiphol moesten we nog een beetje haasten want de rijen waren erg lang.
Op Toronto verliep alles echt heel erg makkelijk, en de mensen van de security waren echt heel aardig en grappig.
De reis in het vliegtuig was vooral heel goed te doen omdat er heel veel leuke films waren om te kijken!
Maar ik kan echt niet geloven dat ik in totaal ongeveer 10 uur heb stilgezeten.
In Toronto heb ik ook mijn eerste Canadese dollars binnengehaald.
Ik vind de briefjes maar erg op Monopoly geld lijken.

Het verschil tussen onze aankomst in Toronto en Halifax vond ik ook wel grappig.
Als je in Toronto aankomt, zie je overal huizen.
Vooral ontzettend veel van die wijken met grote huizen en rechte tuinen, die allemaal precies op elkaar lijken. De huizen en buurten deden mij wel denken aan het huis waar Harry Potter in woonde.
Als je in Halifax aankomt, is het totaal anders, overal waar je kijkt zijn namelijk bomen!
Tot waar je maar kijken kon zag je bomen, en als je goed keek kon je soms nog een huisje ergens tussen die bossen onderscheiden.

Op dit moment zit ik een (redelijk luxe) hotelkamer.
Beneden zijn een aantal Duitse studenten aan het poolen met elkaar.
En ik kon deze blog vandaag nog schrijven omdat ik net even snel heb gedoucht, wat me een beetje wakker heeft gemaakt. Maar ook al is het in Halifax nu 21:42, in Nederland is het nu 02:42!!!

Vandaag kreeg ik nog een heel lief mailtje van mijn gastmoeder, en ik ben net iets minder nerveus om haar te ontmoeten dan dat ik eerst was.

En nou ga ik slapen!!
Deze blog had helemaal niet zolang moeten worden XD

Goodnight.

Oja! wacht even!
morgen ga ik met de bus naar Sydney toe rond 8:30 (in de ochtend)
En de busreis schijnt erg mooi te zijn. Ik post nu geen foto's omdat ik te lui ben en lekker ga slapen, maar ik zal binnenkort wel een aantal leuke foto's erop zetten.

Nu echt Goodnight.

  • 03 September 2017 - 09:41

    Vera:

    Echt super leuk! Ik hoop dat je het er heel erg naar je zin hebt

  • 03 September 2017 - 11:47

    Jacqueline:

    Hoi Marleen wat fijn dat de reis goed is verlopen.
    Groetjes van oma en Bas.xxx

  • 03 September 2017 - 12:14

    Lente:

    Fijne busreis Marr!❤ heel veel plezier alvast bij je gast familie, ik vind het echt leuk dat je deze blogs schrijft :D

  • 03 September 2017 - 16:54

    Stan Theunissen:

    Hoi Marleen, wat leuk om je blog te lezen en zo jouw reis en leven in Canada van dichtbij mee te kunnen maken. Wil je mijn e-mailadres ook in de lijst zetten? Dan hoeft Barbara het niet door te mailen. Veel plezier grote nicht!

  • 03 September 2017 - 17:50

    Mariëlle:

    Als je toch emailadressen gaat toevoegen: Travel Activ heeft ook belangstelling voor jouw blog. We houden hier de tijd scherp in de gaten en verwachten dat je over niet al te lange tijd arriveert in Sydney. Eindelijk! We leven ontzettend met je mee en kijken nu al uit naar je volgende update. Lieve knuffel, mama.

  • 03 September 2017 - 18:38

    Oma Theunissen:

    Lieve Marleen,
    Wat fijn, dat je reis tot Halifax goed is verlopen. De busreis zal intussen ook achter de rug zijn en misschien zelfs de kennismaking met je nieuwe gezin.Die gemengde gevoelens van nervositeit en verdriet om het afscheid hebben Opa en ik gisteren ook de hele dag gevoeld. Daarom is het fijn, dat je erover schrijft. Dat stelt gerust. Ik hoop dat je vannacht goed slaapt!
    Veel liefs van Oma en Opa.

Tags: moe, hotel, Halifax

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen, ik kom uit Den Haag en ik ben 15 jaar. Het komende schooljaar (2017/2018) zal ik doorbrengen in Canada!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 9707

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

High School jaar in Canada

Landen bezocht: