Een redelijk drukke week - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu Een redelijk drukke week - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu

Een redelijk drukke week

Door: Marleen Hageman

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 Oktober 2017 | Canada, Sydney

Ik wilde een paar dagen geleden al schrijven, maar ik had er gewoon geen tijd voor, zoveel is er gebeurd in de laatste paar dagen.

Laat ik maar beginnen met het eerste.
Thanksgiving.
Zondagavond aten we bij de familie van Andrew, en dat waren toch redelijk veel mensen. Eerst hadden we een fotoshoot met alle families en dat was leuk, alleen kon het wel ieder moment gaan regenen, maar gelukkig gebeurde dat niet.
Het eten was echt ontzettend lekker, maar ook ongelooflijk veel.
Er was turkey natuurlijk, en mashed potatoes. Er was ook heel wat groenten, en nog andere dingen.
Maar daar ging het niet om, het ging vooral om het toetje. Of moet ik zeggen toetjes.
Er was allereerst zelfgemaakte worteltaart. En die was zo lekker, alleen een puntje was al genoeg voor een hele maaltijd, maar daarnaast was er appeltaart, pompoentaart, cheesecake (gelukkig lust ik dat niet), verschillende koekjes, ijs, slagroom, en andere soorten cake.
En de dag daarna (maandag), hadden we precies hetzelfde, alleen dan zonder de worteltaart, als thanksgiving lunch. Alleen gelukkig heb ik toen vele malen minder genomen.
Wist je dat er in Turkey (kalkoen) een stofje zit wat je slaperig maakt. Andrew noemt het Turkey Coma.
Ik zat dus na het eten lekker in een stoel lekker vermoeid voor me uit te staren, gelukkig hielden die neefjes me wel wakker door me uit te dagen met bottle flip battles.

Maandagavond om zes uur precies, kwam mijn nieuwe hostsister binnen.
Ze heet Selen, ze komt uit Turkije, en ze zit in 12th grade, dat betekent dat ik naar een graduation ceremony kan aan het einde van dit jaar, yay!!
Selen zeg je met de nadruk op de tweede E.

Dinsdag avond had ik basketbal, het waren nog niet echt try outs, maar het was meer, korte wedstrijdjes spelen, zodat de try outs niet de eerste keer zijn dat je met een bal in handen staat.
Het was erg leuk en het ging ook redelijk goed voor iemand, die drie jaar geleden gestopt is met korfbal, en die nog nooit basketbal heeft gespeeld.
Ik ben nog steeds beter in verdedigen en dat liet ik ook duidelijk merken, maar ik heb ook twee keer gescoord.
Ik hoop echt zo erg dat ik in een van de drie teams kom, want het was echt heel erg leuk om te doen, en er zijn meer mogelijkheden om voor de try outs nog te oefenen en dat doe ik maar al te graag.

Gisteravond ben ik met Julia naar een (ijs) hockey wedstrijd gegaan. En om eerlijk te zijn…..voetbal is saai!!!!
Julia en ik zaten helemaal vooraan, en als je wat van ijshockey afweet, het gaat er soms redelijk ruig aan toe, en tegen de muur aanbonken is redelijk normaal, en wij zaten daar dus ongeveer 30 centimeter vanaf.
Als je vroeg bent zoals Julia en ik, dan kan je ze nog een beetje zien oefenen voor de wedstrijd en dat hebben we toen ook gezien.
Het team van Sydney heet de Eagles, en zo ongeveer iedereen in de hele arena was voor hun, en wij ook natuurlijk.
Het is echt ontzettend gaaf om zo’n hockey wedstrijd te zien, en er zijn ook van die camera’s overal, die inzoomen op mensen en dan moeten ze iets doen zoals borden in een bepaalde volgorde omhoog houden of in een bepaalde positie staan en het was heel erg grappig om te zien, en als ik terug kom, dan zal ik vast en zeker rondlopen met een shirt van de Eagles.
Je had me moeten zien rondspringen na de game, ik was echt zo blij en hyper, en ik weet honderd procent zeker dat ik zo vaak mogelijk naar een hockey wedstrijd zal gaan.
De Eagles wonnen met 4-2, by the way.

Volgens mij heb ik nog nauwelijks verteld over Jazzband. Vandaag had ik mijn tweede practice, het is iedere donderdag van 15:05 tot en met rond 16:00 uur.
Het is heel makkelijk, maar het is wel heel fijn om in ieder geval een beetje te kunnen spelen. En vandaag kregen we ons eerste kerstnummer……ja. Het heet Run Run Rudolf. Erg leuk dus.

Ook heb ik een aantal foto’s gemaakt van de bomen, maar ik ben niet heel ver gegaan, dus zoveel gekleurde bomen naast elkaar op de foto’s zal je niet zien.
Maar het is echt ontzettend mooi om die warme kleuren naast elkaar te zien. Overal waar je kijkt (als je buiten bent) zie je geel, oranje en rood.

School gaat nog steeds goed, en ik leer ook de hele familie van mijn gastgezin steeds beter kennen, en ze zijn allemaal heel erg aardig.

Bedankt papa en mama voor het pakketje, ik heb het ontvangen, en ook al is het de verkeerde rekenmachine, toch heel erg bedankt, en het kaartje hangt nu boven mijn bureau.

Halloween komt eraan, en ik ga zoveel mogelijk doen die dagen. Morgen (vrijdag de 13e) gaan ik en de andere studenten die dezelfde coördinator hebben als ik, gaan naar een Haunted Barn. Op vrijdag de 13e!!!!!!
Maar ik heb er wel zin in en het word vast leuk.
Ook zijn Julia en ik een dubble sleep over aan het regelen voor in het weekend, dus ik heb zeker weten zat te doen de komende weken.

Het is hier al redelijk koud aan het worden.

Hugs and Kisses

Bij de foto's zitten er ook een paar bij van een paar blogs geleden. IK zeg het maar even. (haha, dat rijmt)

  • 13 Oktober 2017 - 12:49

    Evert:

    Hoi Marleen,

    Bedankt voor je verslag. Jij maakt echt wel veel mee. Erg leuk allemaal. Vooral je verslag van de ijshockeywedstrijd. Als je zo dichtbij zit dan komt de adrenaline aardig goed naar boven. Als je weer terug bent in Nederland moet je maar eens naar een wedstrijd van HYS The Hague gaan ;-)
    Ik ben benieuwd naar je foto's van de bomen in herfstkleur. Ik vroeg me al af hoe het daar bij jullie nu is. Ik kan echter de foto's niet vinden in je verslag. Komen die nog?

    Heel veel plezier en ik kijk elke keer uit naar je verslag.
    Groetjes, evert

  • 13 Oktober 2017 - 17:35

    Mariëlle:

    Inderdaad, wat Evert als zegt: wat een ontzettend leuk verslag en wat maak je veel mee. Ik denk dat er iets mis is gegaan met uploaden van de foto’s? Ik verwacht er natuurlijk ook nog eentje van je new hair... En zo te lezen heb je zeer binnenkort ook een winterjas nodig! Ik ben ook benieuwd naar hoe het met Selen gaat bij jou in het gezin, hopelijk is ze aardig. Tot gauw!

  • 14 Oktober 2017 - 21:26

    Oma Theunissen:

    Dag Marleen,

    Wat maak jij elke week veel mee en telkens weer nieuwe en leuke ervaringen. Erg leuk om te lezen.
    Heb jij ook herfstvakantie? Mama en Nora komen morgen (zondag) tot donderdag in Eijsden logeren.
    Het is gelukkig eindelijk lekker weer en dus gaan we zeker met Opa wandelen, op een terras zitten en zelfs samen met hem uit eten! Het gaat de laatste tijd gelukkig beter met hem.
    Hoe gaat het met Selen? Kun je het goed vinden met haar?
    Ik ben blij dat het zo goed met je gaat!

    Veel liefs, Oma.

  • 19 Oktober 2017 - 15:16

    Cynthia Elsinga:

    Hoi Marleen,

    Ik lees iedere keer met veel plezier je blog. Super wat jij allemaal meemaakt! Wat een fantastische ervaring.
    Het is hier nu herfstvakantie en gelukkig ook prachtig weer. We hebben hier ook een soort Indian summer ;-) Ik zit nu lekker buiten in het zonnetje .

    groetjes,
    Cynthia Elsinga

  • 19 Oktober 2017 - 23:16

    Stan:

    Dat gaat snel: andere taal, andere feestdagen, ander eten, ander haar, andere sport beoefenen (rennend korfballen?), andere sport kijken (ADO heeft afgelopen weekend weer eens verloren, dus hou het maar lekker bij ijshockey), andere huisgenote...
    En hier verandert er ondertussen niets (behalve dat we de warmste oktober ooit hebben). Hier is het herfstvakantie en we zijn een paar daagjes weggeweest, naar het Nova Scotia van Nederland (de Achterhoek). Blijf genieten lief nichtje!

    Groetjes, Stan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen, ik kom uit Den Haag en ik ben 15 jaar. Het komende schooljaar (2017/2018) zal ik doorbrengen in Canada!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 9702

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

High School jaar in Canada

Landen bezocht: