Afscheid nemen en papa weer zien (THE END!) - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu Afscheid nemen en papa weer zien (THE END!) - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen en papa weer zien (THE END!)

Door: Marleen Hageman

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 Juli 2018 | Canada, Sydney

Hoi, welkom bij mijn laatste blog die ik af heb gemaakt in een woestijn ergens in Canada.
Ik ga nu gewoon verder waar ik gebleven was, enjoy.

Daarna begon het studeren voor mijn wiskunde examen.
Ik had maar één examen in de examenweek, omdat er voor dans geen examen is, voor yoga had ik hem al gedaan, en voor Frans kon ik mijn examen exempten (overslaan) doordat ik een goede student was geweest, hèhè.
Op maandag en dinsdag was ik vrij en op woensdag had ik mijn wiskunde examen dat over het algemeen voor wiskunde erg goed ging, ook al was mijn neus door het hele examen heen ontzettend aan het lopen, wat natuurlijk heel erg irritant was.
Minsu had die dag ook examen en we wachten elkaar op in de hal om daarna naar mijn huis te lopen, het was toen pas half één dus we hadden nog tijd.
Bij mij thuis hebben we toen nog lekker gekletst en drama’s gekeken, voordat we allebei weer terug naar school liepen om vervolgens weer allebei onze eigen bus naar huis te nemen.
Die vrijdag had Minsu ook nog een examen en toen kwam ze zelf naar mijn huis om vervolgens wat we die woensdag deden weer te herhalen, alleen dat we deze keer afscheid namen, omdat ik haar niet meer zou zien daarna. Het was een goed afscheid en Minsu heeft het nu weer erg fijn bij haar familie in Zuid-Korea.
Kort nadat ik afscheid van Minsu had genomen kleedde ik me om in wandelkleren en vervolgens reed Andrew mij naar Coxheath Mountain, omdat ik ging wandelen samen met nog een paar andere vrienden.
Ik was een beetje vroeg en zij waren een beetje laat dus ik heb daar op zijn minst nog tien minuten staan vechten met muggen en andere beesten die mij graag wilde steken.
De wandeling had ik al eerder dat jaar gedaan met een grotere groep internationals, maar het was nog steeds erg leuk en de klim aan het begin nog steeds even zwaar, maar toen we bij de top aankwamen hebben we nog een vol uur gepicknickt, ook al bestond die picknick vooral uit chips en rijstwafels.

Diezelfde week nog hield Lacey, een erg goede vriendin van rugby die ik ook meegevraagd heb naar prom, een barbecue bij haar thuis. Alle meiden waar ik het meest mee bevriend ben geraakt waren er en eerst hebben we heel veel chips en fruit gegeten terwijl we vine video’s keken op de televisie.
Ik heb ze toen ook die introductie video laten zien van Nederland voor Trump, van Arjen Lubach show, waar ze allemaal zeker wel om konden lachen. Daarna hadden we barbecue waarbij we helaas binnen moesten zitten doordat het erg mistig buiten was.

Die maandag daarna was prom.
Laat in de ochtend werd ik opgehaald door Helena en Lilith die haar haar al professioneel had laten doen.
Eerst hebben we een beetje gesnackt bij Lilith thuis toen Cheridee, een vriendin van rugby, langs kwam om mijn en Helena’s haar te krullen. Mijn haar zag er heel erg leuk uit sinds dat ik nu korter haar heb.
Omdat Lilith’s hostmoeder een professionele make up artist is, hebben we allemaal onze make up heel mooi gedaan laten doen. Ik had ook mooie glitters op mijn wangen, en niet veel later ook op mijn schouders en haar. Later kwam ook Lacey nog aan, die toen ook haar make up liet doen.
Prom zelf was eigenlijk niet zo lang, maar twee uur lang, maar daarvoor was er ook nog de Grand March, waar jammer genoeg alleen maar de graduates aan mochten deelnemen. De Grand March was in een vooraf omgebouwd hockey stadion, waarin alle geslaagden een date moesten vinden om vervolgens rondjes te lopen door het stadion gedurende veel te lange tijd, om vervolgens naar prom te gaan die in een grote zaal ernaast was. Prom is normaal ook alleen voor geslaagden, maar in ons geval ook voor internationals, gelukkig maar.
Omdat de meeste mensen die daar waren ook heel erg honger hadden, doordat ze voor meerdere uren gelopen hadden, was er ook pizza en water en in de hele ruimte stonden grote ronde tafels waaraan iedereen kon gaan zitten terwijl er in het midden ruimte was om te dansen. Iedereen zag er ontzettend goed en expensive uit in lange versierde jurken en chique pakken en het was erg leuk.

Twee dagen daarna was er een event genaamd Safe Grad dat, zoals de naam al zegt, een gebeurtenis is voor graduates, maar gelukkig kregen internationals ook hier een free pass voor.
Voor Safe Grad, werden we in de avond (23 uur) naar een groot gebouw (universiteit of college?) gebracht waar er in een grote hal, een aula waarschijnlijk, een groot banket klaar stond zodat, voordat de avond echt begon, iedereen wat te eten kreeg. Over de hele verdieping van het gebouw waren er in de lokalen allemaal verschillende activiteiten te doen. Er was een cartoonist die portretten maakte, er was iemand die met ballonnen verschillende figuren maakte, er was een kamer met spelletjes, er was een kamer waar iemand je toekomst ging voorspellen, er was een kamer waar je kon schilderen, er was een kamer waar je videogames kon spelen, in de aula trad er een redelijk goede band op, in de hal kon je een manicure krijgen en er was ook een kamer waar je virtual reality games kon spelen (wat echt ontzettend gaaf was).
Er was ook een hypnotiseur en in het begin checkte hij bij iedereen door verschillende oefeningen te doen hoe makkelijk het was om ze te hypnotiseren, en zo pikte hij heel wat kinderen uit die hij zou gebruiken in de show. Het was om het maar zo te zeggen, hilarisch. Er was een jongen die dacht dat zijn schoenen nieuwe koptelefoons waren en hij zat voor in ieder geval een kwartier lang muziek te luisteren terwijl er om hem heen allemaal andere kinderen opdrachten aan het uitvoeren waren, en nadat een keer iedereen dacht dat ze in een Michael Jackson wedstrijd zaten, en alle stoelen verschoven waren riep hij heel hard ‘Oh no, my beats!’ toen hij zag dat zijn schoenen op de grond lagen, waarna hij weer naar muziek ging luisteren.
Dat was nog maar een beetje van de sessie die hilarisch was van begin tot het einde.
Dus zo hebben Helena en ik ons goed vermaakt die nacht zonder echt moe te worden.
In de ochtend tussen zes en zeven reden we weer terug naar school, en toen ben ik in de ochtend nog even terug naar huis gelopen.

Toen ben ik nog even snel gaan slapen tot vroeg in de middag en ben ik vervolgens op de bank gaan zitten om te wachten totdat papa zou aankomen.
Toen papa ineens voor de deur stond heb ik hem een erg stevige en goede knuffel gegeven en ik moet zeggen dat hij in dit jaar niet ontzettend veel grijze haren erbij heeft gekregen.
Kort nadat papa aankwam heb ik hem voorgesteld aan Andrew die op dat moment buiten bezig was met het voorbereiden van de barbecue die we die avond zouden hebben. Toen heb ik papa een korte rondleiding gegeven door het huis, voordat hij mij toch maar hoognodig moest gaan helpen met inpakken, want ik heb door het jaar heen heel veel nieuwe spullen en kleren erbij gekregen en gekocht, dus het ging allemaal niet zomaar in één koffer. Toen kwamen ook Michelle en Julianna thuis en heb ik papa ook aan hun voorgesteld en kort daarna kwamen er allemaal andere familieleden binnenstromen en toen kon de barbecue beginnen.
Het was gewoon een barbecue zoals normaal met snacks, salade en vlees, maar nu was er ook een taart die zei “Tot ziens Marleen” en ik heb door de avond heen papa aan iedereen voorgesteld. Toen iedereen weer weg was hebben papa, Andrew en Michelle nog gekletst, voordat we allemaal gingen slapen. Papa sliep op een slaapbank op de benedenverdieping waar ook mijn kamer was.
De volgende ochtend zijn papa en ik eerst naar school gegaan zodat ik mijn rapport kon ophalen en papa de school kon laten zien en hem aan al mijn leraren kon voorstellen. Ook heb ik toen een prijs gewonnen, omdat ik de hoogste score had in mijn Frans klas. De prijs was een bioscoop tegoedbon en die heb ik toen maar aan Andrew en Michelle gegeven want er is maar een kleine kans dat ik hier in Canada nog naar de bios zou gaan. Daarna gingen papa en ik naar een winkel om al mijn spullen in een grote doos te gaan wegbrengen, en ook al moest ik een deel van mijn kleren ook weggooien, omdat het te veel was, kon ik uiteindelijk een grote doos van rond de achttien kilo (!) via de boot naar Nederland opsturen.
Daarna zijn we nog naar het winkelcentrum gegaan omdat papa het shirt dat ik hem voor kerst had opgestuurd wilde inwisselen voor een kleinere maat, wat uiteindelijk nog gelukt is ook. Daarna gingen we terug naar huis waar ik toen afscheid heb genomen van Andrew, Michelle en Julianna.
Toen zijn papa en ik de auto ingestapt en was de vakantie eindelijk begonnen.
Veel over de vakantie zal ik niet schrijven, want papa en mama doen dat allebei al, maar als je nog over de vakantie wil lezen, die overigens ontzettend gaaf is, dan is dit de link naar de blog. –link-
Ik moet wel zeggen dat ik al ontzettend veel walvissen heb gezien en zelfs beren en het was supergaaf, ook was de reünie met mama en Nora ontzettend dramatisch maar ik ben blij dat we weer allemaal bij elkaar zijn.
Dit is ook mijn laatste blog en ik hoop dat jullie genoten hebben. Ik zal jullie allemaal binnenkort weer zien om een dikke vette knuffel te geven. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Nogmaals, ik hoop dat jullie genoten hebben en tot binnenkort.

Veel Canadese zoenen,

Marleen

  • 31 Juli 2018 - 11:46

    Cynthia:

    lieve Marleen,
    Ik heb genoten van je verhalen en ben zelfs een beetje jaloers geworden dat ik dit niet heb kunnen doen toen ik jong was. Wat moet jij daar een fantastische tijd hebben gehad en wat een super ervaring voor je latere leven, echt heel bijzonder. Geniet nog lekker van je vakantie en ik zie je in augustus weer terug op de Dalton.
    Liefs,
    mevr. Elsinga

  • 31 Juli 2018 - 16:48

    Evert:

    ik ben benieuwd naar de foto's van de Prom...

  • 31 Juli 2018 - 22:15

    Oma Theunissen:

    Ik heb ontzettend genoten van al je blogs. Je schrijft erg leuk. Het Canada-avontuur is voorbij, maar het is een ervaring voor heel je leven!
    Ik wens je nog een fijne vakantie voordat school weer begint in Den Haag!

  • 02 Augustus 2018 - 09:40

    Petra:

    Lieve Marleen

    Geweldig om al je blogs te lezen en zo toch je avontuur in Canada mee te maken.
    Hopelijk zien we je snel om al je verhalen live te horen en je foto's te zien.
    Kusjes en Groetjes uit Veldhoven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen, ik kom uit Den Haag en ik ben 15 jaar. Het komende schooljaar (2017/2018) zal ik doorbrengen in Canada!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 1180
Totaal aantal bezoekers 9709

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

High School jaar in Canada

Landen bezocht: