Eerste week hier - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu Eerste week hier - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu

Eerste week hier

Door: Marleen Hageman

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 September 2017 | Canada, Sydney

Iedere dag is er toch redelijk wat gebeurd maar te weinig om ook echt over te schrijven, daarom vat ik het nu maar even samen.

Op school begint het nu toch redelijk leuk te worden.
Het fijne is is dat alle internationale studenten al een soort connectie hebben waardoor het een stuk makkelijker is om contact te maken met elkaar. Ik begin nu ook al Canadese vrienden te maken.
De lessen zijn redelijk leuk. Wiskunde is nu vooral makkelijk, en misschien dat ik het 2e semester een hoger niveau ga doen.
Bij engels word er vooral veel gelezen (zelfs tijdschriften?!), en ik moet nu ook thuis 2 boeken lezen.

Drama begint steeds leuker te worden en ik lag vandaag de halve les dubbel van het lachen, we speelden namelijk een aantal spelletjes waaronder een de naam had, Poor Kitty.... kun je je er al iets bij voorstellen? Ook hadden we ontzettend grappige scenes gemaakt.
Bij African Canadian Studies wordt er vooral de hele les door gepraat of we kijken filmpjes. Het gaat vooral over Segregation en Discrimination. Maar ik vind het eigenlijk best interessant. Ik wordt alleen wel altijd toch een beetje moe in de les van al dat luisteren, vooral als we het het eerste lesuur hebben (zoals vandaag).
Over naschoolse activiteiten ga ik morgen vragen, want dan hebben we schoolfoto's en dan is de Student Council daar ook.
Als er niks leuks is dan ga ik waarschijnlijk naar de dansschool een straat verderop.

De laatste dagen heb ik onder andere een boottochtje gemaakt en gekanood, slijm gemaakt en baseball gekeken.
Waarschijnlijk ga ik de volgende keer als we naar de plek van de boottocht gaan, achter de boot zitten op zo een zitje dat je aan de boot kunt vastmaken. Ik dacht eerst dat het een grapje was toen Andrew dat idee aan mij voorstelde, maar ja waarom ook niet.

Laatst zijn we ook nog naar een soort strandje gegaan, best leuk hoor, maar er waren daar ook nog twee andere honden, en ik moet zeggen nieuwe honden ontmoeten gaat mij nog redelijk goed af.

Morgen heb ik na school een barbecue (alweer) met mijn ambassador en een aantal andere internationale studenten die hem als ambassador hebben.

Ik ben nu trouwens ook al twee keer met de schoolbus naar school en terug gegaan, het is toch redelijk grappig om in zo'n gele bus te zitten die je altijd in films ziet. Maar ik vind lopen toch nog steeds fijner. Alleen waait het zo hard hier, dat komt door die hurricane Irma.

Ik krijg nu steeds meer tijd om aan dingen te wennen, wat heel fijn is want in het begin had ik heel veel te doen en had ik weinig tijd om even echt rustig stil te zitten. Nu heb ik die tijd steeds vaker en ik begin me steeds comfortabeler te voelen in huis.
Het nadeel aan het hebben van meer tijd is dat je ook meer tijd hebt om thuis te missen.
Eergisteren gingen we boodschappen doen, en Andrew wilde mij ook een winkel laten zien waarin ze een Nederlandse sectie hadden (een kleintje), daar hebben we meer stroopwafels gekocht, want die waren een succes in de familie. En Speculaas en andere koekjes waarvan ik de naam niet weet (bokkenpoten??). Maar toen ik de hagelslag en de vlokken zag staan gaf dat me toch redelijk wat gevoelens, om het maar zo te zeggen.

Maar goed nou ga ik slapen, want ik wil er morgen toch nog redelijk toonbaar uitzien op de schoolfoto's. Er zijn waarschijnlijk nog honderd dingen die ik nog wilde vertellen, maar ja.
Ook ga ik jullie bombarderen met Cutie Pic's van Jullianna. SorryNotSorry.

Miss you

  • 13 September 2017 - 10:38

    Petra:

    Hoi Marleen
    Fijn om te horen dat de school al goed bevalt,gelukkig valt dat mee en heb je zat dingen te doen ook samen met de familie! Gezellig!
    Leuke foto's van je "pleeg"zusje
    Groetjes uit Veldhoven xxx

  • 13 September 2017 - 22:28

    Mariëlle:

    Klinkt allemaal prima. Tip: schrijf je blog eerst in word, dan haalt de spelling- en grammaticachecker de lelijkste d/t's eruit... Ik ben erg benieuwd naar je buitenschoolse activiteiten. Zo te lezen heb je ruimte en tijd! Ik raad je aan zoveel mogelijk dingen op school te gaan doen. Des te minder tijd heb je om NL te missen en des te meer haal je uit je Canadajaar. Dat komt nooit meer terug! En volschieten bij een pak hagelslag, dat klinkt bijna grappig... Nora heeft haar eerste naai- en kookles gehad, ze vindt het leuk! Ik ben benieuwd naar je schoolpic's. Kusknuffelkuskus!

  • 13 September 2017 - 22:48

    Oma Theunissen:

    Goed om te horen, hoe je je aanpast thuis en op school! En ook fijn, dat je al bevriend raakt met medestudenten. Het gaat helemaal lukken met jou! Ik lees Opa alles voor en dat vindt hij hartstikke fijn!
    Veel liefs, Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen, ik kom uit Den Haag en ik ben 15 jaar. Het komende schooljaar (2017/2018) zal ik doorbrengen in Canada!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 9751

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

High School jaar in Canada

Landen bezocht: