Wildlife Park - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu Wildlife Park - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu

Wildlife Park

Door: Marleen Hageman

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 September 2017 | Canada, Sydney

Er zijn deze week vast dingen gebeurd waarover ik had willen vertellen, maar die ben ik vergeten, dus laat ik maar gewoon beginnen bij vandaag.

Vandaag ben ik samen met nog heel veel andere internationale studenten naar een Wildlife Park gegaan. Dat is zo ongeveer hetzelfde als een dierentuin alleen dan 10 keer kleiner en met alleen maar dieren uit de omgeving.
Ik heb ontzettend veel foto’s gemaakt, en die zet ik er hierna meteen op. Alleen moet ik je alvast vertellen dat ik de camera nog niet helemaal doorheb, dus soms zoem ik in op het hek in plaats van op de beer die erachter ligt. Ook trilt mijn hand blijkbaar heel erg want zo ongeveer de helft van de foto’s zijn echt verschrikkelijk bewogen.
Maar goed laat ik daar maar over ophouden.

Het was de bedoeling dat alle studenten voor het Wildlife Park zouden verzamelen rond 5 uur.
Probleem nummer 1:
In Canada kun je niet zomaar eventjes je fiets pakken en overal naartoe fietsen, sterker nog fietsen hier is redelijk gevaarlijk. Want er zijn echt bijna nergens fietspaden te bekennen, en auto’s hier zijn er niet echt aan gewend om rekening te houden met fietsers. Daarnaast is de weg hier niet zo goed, en krijg je te maken met wat stukjes rots en grote stenen.
Dus wat moet je doen.
Iemand regelen die je ergens heen kan brengen met de auto.
Was dat even makkelijker gezegd dan gedaan. Maar goed ik had uiteindelijk iemand gevonden, dus dat kwam goed.

Probleem nummer 2:
Waren we daar lekker aan het rijden met de auto, de zon scheen, muziekje op de achtergrond.
Komen er twee politie auto’s langsrijden.
We hebben in totaal meer dan een half uur lang in de file gestaan.

Klinkt allemaal vreselijk, maar eigenlijk was het best leuk.
Niet het ongeluk natuurlijk.
Maar we stonden in de file samen met zo rond de 17 andere studenten die ook allemaal op weg waren naar het Wildlife Park.
Dus eigenlijk was het best gezellig, en ook leuk omdat het zo ongepland was.

Doordat we een half uur later waren, bleven we natuurlijk ook langer en we hebben daar uiteindelijk rondgehangen tot en met 19: nogwat.
Het was echt ongelooflijk gezellig en ik heb echt een ontzettend leuke dag gehad.

Morgen ga ik samen met Julia (een internationale vriendin uit Duitsland, die verderop in de straat woont), naar het Lumiere Festival (ik weet niet hoe je zo’n streepje op de e doet).
Dat Festival begint pas in de avond en het vooral kunst in lantaarnvorm en het schijnt heel mooi te zijn dus verwacht vooral nog heel veel meer foto’s.

Nu nog even een paar kleine dingetjes.
Ik ben eindelijk contact gaan maken met de kat (Abby). Het klinkt raar maar aan Riley wennen ging toch eigenlijk veel makkelijker, dan het wennen aan Abby.
Katten kunnen gewoon heel onvoorspelbaar zijn, en je doet ook maar een ding verkeerd en ze kijkt je aan alsof ze zegt, ‘Als je nog 1 keer zoiets flikt, val ik je aan.’

Ook ben ik gebeten.
Huh gebeten?
Ja en niet eens door een dier ofzo, maar door een iets te enthousiaste Jullianna.
Don’t worry, het was niet zo heftig als het klinkt, ik hou nog steeds even veel van haar als voorheen.

Vandaag heb ik mijn een Riverview Highschool sweatshirt besteld in het rood.
Ehm, ja volgens mij valt daar niet heel veel over uit te leggen.

Volgende week ga ik waarschijnlijk shoppen met een paar vriendinnen, en dinsdag ga ik naar de bios met Jullianna, als alles goed uitkomt.

Ook moeten we voor Engels een presentatie maken over ons eigen land, maar dat zit wel goed, ik heb nog 2 en een halve week.

Ik heb ook mijn eerste toets gehad voor wiskunde.
Nou heet deze toets een assignment wat eigenlijk gewoon betekend dat je je boek en notitieboek erbij mag houden, en de toets ging over iets wat ik 2 jaar geleden heb geleerd.
Als ik daar een slecht cijfer voor haal, dan zal je niks van me horen omdat ik me daar te erg voor zal schamen.
En als ik er een goed cijfer voor haal, zal je ook niks van me horen, want voor zo’n toets maakt het cijfer me toch niet erg veel uit.

Ook wil ik nog even heel erg graag kwijt, dat de natuur hier echt zo ontzettend prachtig is, en het word nog mooier want sommige bomen beginnen hun blaadjes al te kleuren.
Ik heb vandaag volgens mij zo'n honderd keer tegen mijn vriendinnen gezegd hoe mooi ik het hier vind.

Nu ga ik slapen, want volgens mij heb ik net mijn record voor langste blog verbroken.

Goodnight!


  • 23 September 2017 - 07:06

    Angela:

    Hi Marleen,
    Superleuk om te lezen hoe jouw leven in Canada eruit ziet. Top dat je dit doet! Bij dat wildpark moest ik meteen aan de Ardennen denken. Daar zijn we toen met z'n allen ook naar zo'n park geweest. Vooral die zwijnen... brr.
    Liefs uit Nijmegen.

  • 23 September 2017 - 09:39

    Mariëlle:

    Hoi Marleen, wat schrijf je toch leuk! Leuk uitje, naar dat park. Die foto van die beer, dat is best wel heel dichtbij. Ik kijk uit naar een foto van jou in je heuse Riverview Highschool sweater. Xxx

  • 23 September 2017 - 12:46

    Amber:

    Heb jet naar je zin daar?

  • 23 September 2017 - 16:59

    Evert:

    Hoi Marleen,
    Leuke foto's. Ik zag dat op elke foto de datum en de tijd staat. Als dat je stoort kan je het er evt. ook aflaten; Aanpassen in het menu van de camera. Misschien zit er op het toestel ook wel een stand waardoor eventuele trillingen van de hand gecompenseerd wordt (zit op veel toestellen tegenwoordig). Heel veel plezier, Evert

  • 23 September 2017 - 21:38

    Oma Theunissen:

    Dag Marleen,
    Wat heb jij toch een leuk leven in Canada! Je schrijft er enthousiast over en laat ons via mooie foto's meekijken. Geweldig, dat je zó geniet en wij genieten mee!!
    Liefs, Oma.

  • 24 September 2017 - 21:15

    Cynthia:

    Hoi Marleen,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! erg leuk om je verhaaltjes te lezen. De natuur in Canada is inderdaad prachtig en heerlijk die ruimte daar. straks wel foto's van de Indian Summer hoor.
    Groetjes van mevr. Elsinga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen, ik kom uit Den Haag en ik ben 15 jaar. Het komende schooljaar (2017/2018) zal ik doorbrengen in Canada!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 9751

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

High School jaar in Canada

Landen bezocht: