Kerst en Nieuwjaar op zijn Canadees - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu Kerst en Nieuwjaar op zijn Canadees - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu

Kerst en Nieuwjaar op zijn Canadees

Door: Marleen Hageman

Blijf op de hoogte en volg Marleen

04 Januari 2018 | Canada, Sydney

Kerst in Canada is echt mega leuk, en druk, en gezellig, en vermoeiend.

De dag na mijn laatste blog werd ik door Michelle gewekt om negen uur ’s ochtends. Toen ik een paar minuten daarna boven kwam in mijn pyjama waar ik snel een sweater overheen had aangetrokken, en met mijn slaapkop naar boven. Al een aantal van Julianna’s cadeautjes waren uitgepakt, maar ze had er nog heel veel te gaan, en volgens mij was ze zelf een beetje geschrokken door alle cadeautjes die er voor haar waren.
Voor mij waren er ook verassend veel cadeautjes waaronder ook echt hele leuke.

Stockings zijn die grote sokken die je altijd in kerstfilms voorbij ziet komen of andere dingen over kerst. Ik wist in ieder geval niet waarvoor ze nou eigenlijk waren en voor het geval jullie ook geen idee hebben, in stockings zitten allemaal kleine cadeautjes. En ik kreeg niet eén stocking, maar twee! Naast mijn stockings, waarin cadeautjes zaten als een magazine, zeepjes, lipbalm, kleurpotloden, een etui en nog veel meer, kreeg ik ook nog andere cadeautjes, zoals een sweater, sjaal, en een pyjama. Er was nog veel meer hoor, maar dit zijn de dingen die ik nu zo uit mijn hoofd opnoem.

We waren langer dan twee uur bezig met cadeautjes uitpakken, vooral omdat Julianna er wel heel veel had gekregen, zoals ik al zei. Ook vonden Michelle en Andrew mijn cadeaus leuk (gelukkig).
Om 1 uur gingen we naar de broer van Michelle voor een ‘kerstlunch’. Het eten leek heel erg op het eten wat ik bij Thanksgiving kreeg. Dat hield dus vooral in, gestampte aardappelen en turkey, waar je heel erg moe van word. Ook was er ice cream cake, omdat een of andere neef jarig was. Ik heb nog nooit eerder ice cream cake gegeten, en ik denk dat je zo’n cake ook nergens in Nederland kan krijgen, en hij was ontzettend lekker, maar hij zag er ook uit alsof je er op slag diabetes van kunt krijgen.

Ze hadden daar ook een hond, Coby. Dat is zo’n worstenbrood hondje, en ik was er in de mood voor, dus heb ik daar maar vrienden mee gemaakt, om het maar zo te zeggen. En daar was ik toch redelijk trots op dus heb ik er een foto van gemaakt en die naar mama opgestuurd, hehe.

Daarna gingen we door naar Andrew’s familie, die ik overigens heel erg leuk vind, als ik dat nog niet duidelijk had gemaakt in mijn vorige blogs.
Noah (neefje) had onder andere een huisje gekregen voor de hamster die hij in een paar dagen ging kopen. De hamster is ondertussen aangekomen, en hij is er heel erg blij mee.
Bij kerst hier, is het blijkbaar ook heel normaal om dure dingen te geven, ik heb onder andere tv’s, meerdere games, computers en hockeysticks voorbij zien komen.

Daar hebben ze ook een hond Sandy. Sandy is volgens mij nog redelijk jong, en ontzettend druk en ik heb moeite om aan haar te wennen. Vooral als ik probeer te slapen op de bank omdat ik zo moe ben van de turkey die ik bij de kerstlunch had gegeten en ik word wakker gemaakt door een lik op mijn neus van een hond. Dan kan ik je vertellen dat slapen daarna niet meer lukt.
Maar de avond ging verder, en er werd veel gegeten (heel veel) en toen ik samen met Jeremy (ander neefje) aan het gamen was, zat Sandy naast me zonder dat ik het doorhad. Dus toen dacht dat ze toch zo slecht niet was, dus heb ik een aantal aaitjes geprobeerd en ik hoop dat volgende keer als ik langskom ik iets comfortabeler kan zijn.

Julia en ik zijn ook nog samen naar de film geweest tussen kerst en Nieuwjaar door. We gingen naar The Greatest Showman. En serieus, als je ooit niet weet naar welke film je moet gaan, dan is dit de beste aanrader die ik je kan geven. Het is een musical film, en de liedjes zijn echt geweldig, daarnaast worden er onderwerpen besproken die erg interessant zijn zoals gelijkheid en weten wie je bent, en daarnaast zit Zac Efron erin, en hij gaat zingen, als dat al niet een reden is om te gaan dan weet ik het ook niet meer.
Ik heb het gevoel dat tijdens de hele film ik met open mond heb zitten staren, en kreeg wel meer dan tien keer kippenvel!!
Sorry, maar ik ben gewoon heel erg enthousiast over deze film.

Nieuwjaar was eigenlijk niet heel erg bijzonder. Het was veel te koud om ook maar lang buiten stil te staan voor ook maar enig vuurwerk, want het was dan wel -11, maar het voelde als -20, dus daar hadden we allemaal niet zo’n zin in.
Voor het avondeten hadden we chinees. Blijkbaar is het een ding voor Canadezen om chinees te halen voor Nieuwjaars.
Daarna speelden we een spelletje, ook al kon ik me er niet heel erg op concentreren omdat BTS ieder moment op tv kon komen.

Uiteindelijk telde we met zijn alle en samen met de mensen op tv van tien naar nul, gaven elkaar knuffels, en toen was het weer terug naar normaal, soort van.
Alleen bleef ik wel nog op want BTS had nog een optreden op tv gedaan en omdat er niemand meer in de woonkamer was kon ik eindelijk zonder dat er mensen meekeken meedansen en zingen tijden hun performance.

Vandaag moest ik weer terug naar school, en ik was ontzettend moe, want in plaats van iedere dag uitslapen tot 1 uur ’s middags kon dat nu niet meer.
Maar gelukkig komt er een sneeuwstorm binnenkort en zijn we hopelijk morgenmiddag of vrijdag vrij.

Dat was dan weer mijn blog die ik echt in een verbazende tijd heb getypt.
Ik mis jullie allemaal heel erg, en ik heb eindelijk oma’s kerstkaart ontvangen, beetje laat, maar wel heel erg leuk.

Goodnight!

  • 04 Januari 2018 - 12:18

    Nora:

    Leuke blog hoor. Ook grappig dat je moe word van turkey

  • 04 Januari 2018 - 14:50

    Elisabet:

    Hey! Leuk dat je het leuk vindt daar! Ik vroeg me af waar je precies zit in Canada?
    Groetjes Elisabet

  • 04 Januari 2018 - 18:50

    Evert:

    Weer leuk om je blog te lezen. Wat een groot verschil in temperatuur; in Nederland was het nog 10 graden op klokslag 12. Heel ongewoon. Ik heb even BTS moeten googlen, ik had wel een vermoeden dat het een Zuid Korea band moest zijn.... resultaten voor BTS zijn: Bangtan Boys, Bulletproof Boy Scouts, Beyond The Scene, Bangtan Sonyeondan. (wist je dat ;-) ). Ik hoop dat de koude daar een beetje meevalt. En tegen de tijd dat je weer terug bent in Nederland aai jij vast wel een Pittbull..... Groetjes.

  • 05 Januari 2018 - 16:15

    Cynthia:

    Hoi Marleen,
    Bonne Année 2018 :-) !!!!
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen, en ik vind je echt heel stoer nu met honden hoor!!! Ik weet hoe bang je er voor bent (was !)

    Groetjes,
    mevr. Elsinga

  • 09 Januari 2018 - 22:34

    Oma Theunissen:

    Dag Marleen,weer een lange, leuke blog over Kerst en Nieuwjaar in een ver land! Net als hier: gezellig samen zijn met familie en héél veel cadeautjes en véél eten. Wat leuk dat ze jou daar helemaal bij betrekken!
    Knap van jou om toch vrij relaxt om te gaan met heel verschillende honden!! Het zal je vast en zeker een beetje over je angst voor honden heen helpen.
    Intussen heb je zelfs al een paar sneeuwstormen meegemaakt. Het voordeel was dan wel, dat je niet naar school hoefde en je had veel slaap in te halen na die feestdagen! Nu wacht je nog je verjaardag.
    Ze zullen je ongetwijfeld niet vergeten. Mijn kaart komt natuurlijk te laat, maar die reist dan ook minstens drie weken om bij jou in de bus te vallen. Tegen die tijd app ik zeker nog en komt er vast wel een "cadeautje" aan! Intussen is Opa ook een jaartje ouder geworden.
    Marleen, houd je taai!! Knuffels van Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen, ik kom uit Den Haag en ik ben 15 jaar. Het komende schooljaar (2017/2018) zal ik doorbrengen in Canada!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 9747

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

High School jaar in Canada

Landen bezocht: