Halloween en meer (veel meer) - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu Halloween en meer (veel meer) - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu

Halloween en meer (veel meer)

Door: Marleen Hageman

Blijf op de hoogte en volg Marleen

31 Oktober 2017 | Canada, Sydney

En toen was het alweer twee maanden geleden dat ik in Sydney aankwam….

Ik weet eigenlijk niet precies hoe en met wat ik moet beginnen met schrijven dus ik begin maar gewoon met iets.

School gaat goed, en ik heb al redelijk veel basketbal try outs achter de rug.
Gisteren (zondag) was er ook een try out, die zou beslissen wie er in het JV1 team zou komen. (JV = Junior Varsity). Ook al heb ik in drie jaar niet meer gekorfbald, en nog nooit eerder basketbal gespeeld had ik toch ergens de hoop dat ik in het team zou komen. En denk nou niet dat ik het slecht deed hoor, het ging eigenlijk heel erg goed, en ik heb zelfs twee keer een 3-pointer gescoord en nog veel meer doelpunten gemaakt. Maar alle meiden daar waren erg goed. En ze waren ook allemaal heel erg gezellig en ik had het zeker naar mijn zin.
Gelukkig is er een tweede team dit jaar en de try outs zijn donderdag. Dus ja, die ga ik ook nog doen.
De try outs zijn heel erg leuk. Maar er zit ook wel iets heel moeilijks aan voor mij.
Omdat Engels niet mijn eerste taal is, heb ik soms nog moeite met dingen te begrijpen, vooral basketbaldingen of schooltermen. Dus ik moet tijdens die try outs toch redelijk veel vragen stellen, en soms heb ik gewoon geen idee wat er gebeurt. En ook al klinkt dat heel grappig, naderhand word het ontzettend vervelend en heel erg frustrerend vooral omdat je die vragen moet stellen aan mensen die je misschien helemaal niet kent. Het is niet dat ik verlegen ben ofzo, maar in die momenten wil je gewoon het liefst iemand naast je hebben die je goed kent. En dat zijn dan ook meteen de momenten waarin ik het erg naar thuis verlang.

Laatst ben ik ook naar een High School Hockeygame gegaan. Dat was grappig, want toen we daar binnen kwamen, stonden daar al die leerlingen van Riverview te schreeuwen en gek te doen. En dat ging toen zo de hele wedstrijd door.

Ik heb de laatste tijd redelijk weinig tijd voor mezelf. Weinig voor mij dan, het is maar wat je gewend bent. Maar ik heb soms een hele planning voor dingen die ik ga doen voor de komende vijf dagen.

Halloween is redelijk groot hier heb ik gemerkt. Een tijdje geleden ben ik samen met de mijn coördinator en de kinderen die hem ook als coördinator hebben, naar een Haunted Barn gegaan. Tot op het moment dat we voor die schuur stonden had ik nog niet zo goed nagedacht over wat we nou eigenlijk precies gingen doen. En ik ben echt geen fan van iets wat op horror lijkt, ik heb zelfs nog nooit eerder een horror film gekeken.
Dus toen we daarvoor stonden, klaar om naar binnen te gaan, stond het zweet op mijn voorhoofd. Gelukkig waren een aantal van mijn vriendinnen daar ook. Waaronder Leen uit België, lekker Nederlands praten dus.
Uiteindelijk kwam ik een soort van huilend de schuur uit, en ik dacht dat het toen over was. Nou, nee!
Ik heb de persoon niet gezien, want na het geluid van de kettingzaag was ik al aan het rennen.
Tot zover de Haunted Barn.

Woensdag hadden de 12th graders en de internationals een Halloween party.
Ik was een paar dagen geleden samen met Selen, Michelle en Julia voor Halloween spullen gaan shoppen, en uiteindelijk besloot ik om een enge pop te zijn voor dit jaar.
Dus had ik een roze jurk en een pruik gekocht en de dag daarna na school zijn Julia en ik naar Walmart en de Dollarstore gegaan voor make-up en accessoires.
Het feest was erg leuk. En iedereen zag er heel erg leuk, grappig, eng en raar uit.

Morgen van 17:30 tot en met 19:30 is er trick-or-treating. Dus gaan ik, Julia, Charlotte en Minsoo (vriendinnen), samen de buurt rond in onze outfits.
Daarna is er in het speeltuintje vuurwerk te zien voor alle kinderen uit de buurt.

Deze avond hebben we pompoenen uitgesneden, en die van mij is toch redelijk goed gelukt. En die van Selen was ook erg gaaf.
Die van Julianna…. Nou ja ze is maar twee jaar oud.

Ook gingen Julia en ik laatst samen naar een film genaamd Only The Brave.
We wisten niet naar welke film we wilden, en wifi hadden ze ook niet daar, dus moesten we het doen met korte beschrijvingen. Maar we hadden echt een goede film uitgekozen. Julia en ik kwamen met rode ogen de bios uit, en eigenlijk waren we nog steeds aan het huilen. Als je ooit naar de film wilt maar niet weet naar welke, dan is deze echt een aanrader.

Dan het hoogtepunt van de laatste tijd.
De Cabot Trail.
Als je de Cabot Trail op het internet opzoekt dan zal je allemaal prachtige natuurplaatjes krijgen, en dat is ook precies zoals het eruit ziet.
De Cabot Trail is eigenlijk gewoon een lange weg, over een prachtig eiland. En omdat het nu herfst is hadden de bomen allerlei kleuren. Er waren ook al veel bomen zonder blaadjes, maar het was nog steeds heel erg mooi.
Als je ooit in de buurt bent, en de hele dag de tijd hebt. Dan is het zeker een aanrader om dit te doen. Nee het is geen aanrader, Doe Het!!!
Er zijn ook redelijk veel wandelingen te doen daar. De afstanden verschillen van 0.2 kilometer naar 12 kilometer.
Maar de mooiste, zoals Michelle en Andrew vertelden is de Skyline Trail. Dus papa als je hierheen komt moeten we die zeker gaan doen.
We zijn op veel plekken gestopt om hele mooie foto’s te maken.
En als het me nou eindelijk lukt om foto’s te plaatsen dan zal je vast begrijpen wat ik bedoel. De natuur hier is gewoon prachtig.
We stopten ook nog om een klein stukje te wandelen naar een waterval.
De hele weg hebben we nog gekeken of we elanden zagen, maar omdat het jagersseizoen nu is begonnen hebben we die niet gezien. Er zitten daar ook zwarte beren, maar de kans dat je die ziet is 0,01%.

Daarna aten we in een restaurant, en we moesten ontzettend dooreten omdat de basketball try outs bijna begonnen, en ik moest me zelfs in de toiletten daar omkleden, maar gelukkig was ik optijd. Na de try outs was ik wel ontzettend moe.

Morgen heb ik niet echt school omdat alle internationals naar Hanks Farm gaan, waar ze een maïs doolhof hebben en vast nog andere dingen.
Daarna gaan we op school (onder schooltijd) film kijken en pizza eten.

Ik zal heel erg mijn best doen om de foto’s te plaatsen, maar waarschijnlijk niet deze avond maar morgen. En misschien ook niet morgen want er komen twee meiden hier slapen en het is Halloween, dus ik zie wel…hehe.

Ik mis jullie allemaal heel erg en welterusten


  • 31 Oktober 2017 - 07:02

    Angela:

    Het is echt super leuk om jouw verhalen te lezen Marleen! Ik zie het gewoon helemaal voor me. Hoe je basketbalt en hoe je die schuur bent uitgerend... haha.

    Dat je af en toe tijd voor jezelf nodig hebt snap ik heel goed. Ik was laatst in Marokko voor mijn studie: 9 dagen lang 24/7 in gezelschap van andere mensen. En alle dagen waren volgepland. Iedereen was aardig maar ik kende vooraf nog niemand goed. Dat is heel intensief en best vermoeiend. En dan moet jij dat ook nog eens in een andere taal doen. Petje af!!

    Olaf en Tico zijn druk met school op dit moment. Toetsweken zijn gaande of aanstaande. Dus hard werken en weinig tijd voor fun. Puber zijn is best zwaar.

  • 31 Oktober 2017 - 08:27

    Mariëlle:

    Wauw, wat een verhaal, wat een belevenissen. Never a dull moment! De foto’s en filmpjes die op Snapchat voorbij kwamen over Cabot Trail waren fantastisch. En jullie hadden ook nog eens zulk mooi en helder weer! Het is vast een prachtige dag geweest.
    Vanavond het laatste staartje Halloween, leuk hoor dat dat zelfs met vuurwerk is. En dan even, heel even, kalmte, want dan komt de Kerst er alweer aan.
    Ook leuk dat je zoveel plezier hebt bij het sporten. Hopelijk kom je snel in een team.
    Wij missen jou hier ook hoor. En we zijn ongelofelijk trots op jou! Omdat het zo goed met jou gaat, op school en daarbuiten. Het is heerlijk om elke week een blij kind te spreken via FaceTime. En heerlijk om je blogs en snaps te volgen. Lang leve het internet!
    Wegens de wintertijd is het tijdsverschil nu nog maar 4 uur, dat klinkt toch alsof je best dichtbij bent. Nog 8 te gekke maanden te gaan!

  • 31 Oktober 2017 - 08:28

    Mariëlle:

    Wauw, wat een verhaal, wat een belevenissen. Never a dull moment! De foto’s en filmpjes die op Snapchat voorbij kwamen over Cabot Trail waren fantastisch. En jullie hadden ook nog eens zulk mooi en helder weer! Het is vast een prachtige dag geweest.
    Vanavond het laatste staartje Halloween, leuk hoor dat dat zelfs met vuurwerk is. En dan even, heel even, kalmte, want dan komt de Kerst er alweer aan.
    Ook leuk dat je zoveel plezier hebt bij het sporten. Hopelijk kom je snel in een team.
    Wij missen jou hier ook hoor. En we zijn ongelofelijk trots op jou! Omdat het zo goed met jou gaat, op school en daarbuiten. Het is heerlijk om elke week een blij kind te spreken via FaceTime. En heerlijk om je blogs en snaps te volgen. Lang leve het internet!
    Wegens de wintertijd is het tijdsverschil nu nog maar 4 uur, dat klinkt toch alsof je best dichtbij bent. Nog 8 te gekke maanden te gaan!

  • 31 Oktober 2017 - 08:29

    Mariëlle:

    Wauw, wat een verhaal, wat een belevenissen. Never a dull moment! De foto’s en filmpjes die op Snapchat voorbij kwamen over Cabot Trail waren fantastisch. En jullie hadden ook nog eens zulk mooi en helder weer! Het is vast een prachtige dag geweest.
    Vanavond het laatste staartje Halloween, leuk hoor dat dat zelfs met vuurwerk is. En dan even, heel even, kalmte, want dan komt de Kerst er alweer aan.
    Ook leuk dat je zoveel plezier hebt bij het sporten. Hopelijk kom je snel in een team.
    Wij missen jou hier ook hoor. En we zijn ongelofelijk trots op jou! Omdat het zo goed met jou gaat, op school en daarbuiten. Het is heerlijk om elke week een blij kind te spreken via FaceTime. En heerlijk om je blogs en snaps te volgen. Lang leve het internet!
    Wegens de wintertijd is het tijdsverschil nu nog maar 4 uur, dat klinkt toch alsof je best dichtbij bent. Nog 8 te gekke maanden te gaan!

  • 31 Oktober 2017 - 16:38

    Evert:

    Hoi Marleen, goh, je moeder wil wel heel graag dat haar reactie geplaatst wordt... ;-)
    Leuk, uitgebreid, verslag. Je beleefd zo heel wat. En doet zo veel nieuwe ervaringen op. Heel mooi. Ik hoop dat het je lukt om foto's toe te voegen.... ik ben benieuwd. Ik heb op google gekeken naar foto's van de Cabot Trail met herfstkleuren. Prachtig. Zo mooi is het hier niet. Groetjes.

  • 04 November 2017 - 23:23

    Oma Theunissen:

    Wat een belevenissen, de laatste tijd! Dat Halloweenfeest wordt wel héél indrukwekkend gevierd! Hier merk ik er niets van, daar zijn wij toch té nuchter voor!
    Hopelijk kom je toch in een basketbalteam. Je zou het zo graag willen, hè? Dat je dan wel eens moeilijke momenten hebt, begrijp ik maar al te goed. Laat de positieve ervaringen maar overheersen, dan lukt het helemaal!
    Ik heb zowel de Cabot Trail als de Skyline Trail op internet bekeken. Schitterend!! Zou ik heel graag eens willen meemaken. Alleen zou ik niet graag zo'n groot beest op mijn pad tegenkomen. Dat ga je zeker met Papa doen in de zomer! Marleen, houd je taai!
    Dikke knuffel van Oma.

  • 14 November 2017 - 17:23

    Hanna:

    Hey Marleen,
    Misschien een beetje late reactie, sorry daarvoor.
    Ik mis jou ook heel erg! Het klinkt allemaal heel leuk wat je doet!
    Ik zou heel graag een keer langs willen komen maar helaas gaat dat niet helemaal..
    Ik had laatst mijn eerste optreden met het jeugd. Het is wel jammer dat je er niet bij zit hoor, nu zit ik met Carlijn.. je weet wel wat ik bedoel. Nadine is namelijk weer terug naar het junioren. Het is echt jammer want het is altijd zo gezellig met jou bij orkest. Wel leuk dat je nu in die Jazzband zit!
    Ik heb ook gekeken naar de Cabot Trail op google, echt zo mooi! We moeten snel maar een keer bellen of face-timen of zoiets, lijkt me wel gezellig.
    Veel plezier daar nog he! ( ik weet niet hoe zo'n streepje op de e moet)

    Liefs en heel veel knuffels van Hanna <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen, ik kom uit Den Haag en ik ben 15 jaar. Het komende schooljaar (2017/2018) zal ik doorbrengen in Canada!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9704

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

High School jaar in Canada

Landen bezocht: