Fort Louisberg - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu Fort Louisberg - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu

Fort Louisberg

Door: Marleen Hageman

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 September 2017 | Canada, Sydney

Ik begin echt een hekel te krijgen aan Word iedere keer als ik al op de helft ben kapt hij ermee.

Maar goed zoals ik al eerder had opgeschreven.
Gister liep niet volledig volgens planning, maar volgens mij is tot nu toe nog geen enkele dag volgens planning gegaan.
Stond ik lekker nog half in mijn pyjama om half 12, had ik net mijn ontbijt (pancakes) opgegeten.
Staat opeens Julia voor de deur klaar om lampionnen te gaan maken.
Maar goed we hebben dus lampionnen gemaakt en dat vond ik heel leuk om te doen. Ik heb ook nog een foto ervan gemaakt, maar de foto’s van in de avond met lichtjes in de lampionnen zijn niet op mijn camera gemaakt, maar ik zie wel of ik die ooit nog binnenkrijg.
Het festival in de avond was heel leuk. We begonnen eerst met een lampionnentocht waar nog redelijk wat internationals aan mee deden, en we hadden het heel gezellig.
Met zo’n lampion in je hand voel je echt net een 5 jarige.
Julia en ik kregen die avond ook meerdere keren complimentjes over onze lampionnen, en een stel Chinezen vroegen ons waar ze die konden kopen, en omdat Julia en ik geen zin hadden om de hele tijd met die dingen rond te lopen, hebben we ze maar gewoon weggegeven aan die mensen.


Vandaag gingen ik, Julianna, Michelle, Andrew, de broer van Michelle en zijn host-kind naar het Fort Louisberg.
Toen Michelle mij gister vertelde dat we daar naartoe zouden gaan, dacht ik dat ze het had over een ruïne. Maar dat was het zeker niet.
Het was een klein dorpje aan de kust nagemaakt zoals het er vroeger had uitgezien. Maar het allerleukste was dat je gewoon die huisjes binnen kon lopen, in die huisjes zag het er helemaal uit zoals vroeger, en door het hele dorpje liepen er mensen rond die er uitzagen zoals vroeger. In het eerste huis waar we naar binnen gingen zat in de ene kamer een vrouw te breien en in de andere kamer zat een vrouw ook iets te maken maar ik weet niet meer hoe dat heet, maar ik heb er wel een foto van.
Toen we weer naar buiten liepen, kwam er een wachter voorbij met een enorm geweer. En verderop liet iemand 2 geiten uit.
Ik vond het echt hartstikke leuk, want je had toegang tot alles, je kon al die dingen aanraken en we hebben zelfs brood gekocht bij een ouderwetse bakker daar.
(Ik wil iedereen die in de buurt is van Cape Breton aanraden om Fort Louisberg te bezoeken!!)

Daarna gingen we nog snel naar een strand en daar was het ook weer heel erg mooi.
Ik heb het vandaag en gister erg naar mijn zin gehad, en ik heb geen zin in morgen, want dan begint school weer.
Maar gelukkig vertelde Michelle me op het strand dat ik woensdag vrij had. Ze moesten allemaal heel hard lachen van mijn reactie, want ik had echt niet verwacht dat we 2 weken school al een dag vrij zouden hebben, en daarna vertelde ze me ook dat er geen maand voorbij gaat zonder een holiday!! YESSS!!

Nu ga ik lekker slapen WELTERUSTEN!!

  • 25 September 2017 - 09:48

    Evert:

    Hoi Marleen, het ziet er allemaal leuk en mooi uit. Je beleeft heel wat daar en zo te zien aan de korte broeken is het ook nog mooi weer daar. Hier is het trouwens ook goed weer. ca. 20 graden overdag is niet slecht en de zon is ook regelmatig te zien. Groetjes, Evert

  • 25 September 2017 - 11:49

    Stan:

    Leuk Marleen! Na een verslagje dat je ergens bent geweest, google ik meestal ook naar foto's en lees ik wikipedia voor het complete plaatje :-). En voor de rest lijkt het verdacht veel hoe het bij ons is: daar hebben onze jongens ook niet echt zin in school, en hebben ze ook bijna iedere week een vrije dag (vandaag hebben de meesters en juffen een studiedag, en over een week gaan ze staken voor meer loon...). Veel plezier! Stan

  • 26 September 2017 - 00:19

    Mariëlle:

    Wat een luizenleven... dat gaat je nog zwaar tegenvallen als je volgend jaar rond deze tijd in havo 4 zit hier. Geniet er maar goed van!

  • 26 September 2017 - 22:26

    Oma Theunissen:

    Alweer nieuwe "avonturen" beleefd. Leuk geschreven, mooie foto's, prachtige natuur!
    Behalve met breien, zijn de vrouwen in Fort Louisberg bezig met kant klossen. Geniet van je vrije schooldag!
    Liefs, Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen, ik kom uit Den Haag en ik ben 15 jaar. Het komende schooljaar (2017/2018) zal ik doorbrengen in Canada!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 9714

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

High School jaar in Canada

Landen bezocht: