Eerste schooldag - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Sydney, Canada van Marleen Hageman - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: Marleen Hageman

Blijf op de hoogte en volg Marleen

08 September 2017 | Canada, Sydney

De laatste paar dagen is er niet heel erg veel gebeurd.
We hadden een kennismaking op school met alle internationale studenten. En we hebben onze vakkenpakketten gekozen.
Omdat wiskunde en engels al in het vakkenpakket zat hoefde ik die niet te kiezen.
Dus nu heb ik voor het eerste semester (tot en met ergens in januari) de vakken: Engels, Drama, Wiskunde en African Canadian Studies.
Dat laatste heb ik gekozen omdat ik nog een vak moest kiezen om mijn vakkenpakket vol te krijgen, en ik vind geschiedenis wel leuk om te doen.
Het tweede semester word nog leuker. Dan heb ik de vakken: wiskunde, frans, dans en yoga (of iets van gym)
Gisteren ben ik nog samen met een aantal andere internationale studenten naar Petersfield Park geweest, en het was er mooi en gezellig.

Vandaag was de eerste schooldag, ik had een beetje haast want natuurlijk had ik niet goed gepland hoe laat ik moest opstaan. We moesten namelijk in plaats van 8:55 om 8:30 op school zijn, en ik moest ook nog mijn eigen lunch klaarmaken in de ochtend.
Eenmaal op school aangekomen wezen onze buddies (Canadese studenten die verloren en verdwaalde internationale studenten helpen) ons de weg naar onze les, en eigenlijk zit de school nog redelijk makkelijk in elkaar.
Vandaag was het schema een beetje anders dan normaal, vanaf morgen houden we het normale rooster aan.
Ik begon met Engels in lokaal C20, en dat is ook meteen mijn Home-Room class.
We kregen vooral gewoon de regels uitgelegd en het vak, en we moesten ook een introductie over onszelf maken.
Daarna hadden we een pauze van 10 minuten en daarna moesten we weer terug naar C20 om nog 20 minuten daar door te brengen (zie je ik zei toch dat het schema raar was vandaag). In die 20 minuten lazen we onze introductie voor, en ik vond het toch redelijk grappig om te zien dat de meest irritante jongens en meisjes die veel zaten te kletsen, heel erg verlegen werden tijdens het introduceren.
Ook mag je op deze school hoeden en petten dragen tijdens de les, en echt al die jongens dragen die petjes achterstevoren en hoog op hun hoofd en het ziet er niet uit.....

Daarna moesten we naar de gymzaal voor een introductie, en de gymzaal ziet er precies zo uit als in de films.
Daar kregen we nog wat onnodige uitleg, en de Student Council presenteerden zichzelf.
Daarna hadden we pauze van een uur, en daarna had ik drama.

Nou was ik toch echt van plan om drama serieus te gaan nemen, alleen jammergenoeg zitten er toch redelijk wat jongens tussen die er zijn gekomen om te kletsen. Maar de lerares lijkt mij heel aardig en ze vind haar vak erg leuk om te geven, dus ik ga voor dit vak zeker wel mijn best proberen te doen.

Daarna had ik wiskunde en zodra ik wiskunde inliep moest ik toch echt even vragen of het wel wiskunde was voor 10th Grade, want iedereen zag er echt veel ouder uit dan 15.

Toen had ik African Canadian Studies, wat vooral gewoon gaat over de eerste bewoners van Canada (volgens mij) en over Afrikanen in Canada natuurlijk.
Dat is een 11th Grade Class, en ik was echt wel heel duidelijk de jongste daar. Ook denk ik dat het het moeilijkste vak gaat worden dit jaar, want de leraar praatte heel veel en met moeilijkere woorden enzo, en bij wiskunde gaan we het vooral hebben over geometrie en dat had ik 2 jaar geleden al, dus dat zit wel goed.

Toen was de schooldag voorbij en besloot ik om zelf naar huis te lopen, want daar had ik zin in. Alleen natuurlijk raakte ik bijna verdwaald, uiteindelijk ben ik wel veilig thuis gekomen hoor. Waar Jullianna heel leuk op me zat te wachten om zo ongeveer de hele avond doktertje met me te spelen, wat eigenlijk betekend dat ik of zij op onze rug moeten gaan liggen en dat je iets (maakt niet uit wat) op de anders navel doet......ja

Voor de rest heb ik een of andere (misschien allergische) reactie op iets hier, want mijn neus zit nu al voor 3 dagen achter elkaar verstopt, en ik moet zo ongeveer om het uur niezen.

Morgen weer school, en dan begin ik met drama.
Yay!

  • 08 September 2017 - 07:55

    Mariëlle:

    En zo is het gewone leven begonnen! Misschien een allergische reactie van de hond en/of kat? Of gewoon verkouden?

  • 08 September 2017 - 21:30

    Oma Theunissen:

    Spannend ,zo'n eerste schooldag! Toch heel anders dan in Nederland. Maar je zult zeker je best doen.
    Ik hoop dat je er leuke contacten krijgt. Veel succes, Marleen!
    Veel liefs, Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen, ik kom uit Den Haag en ik ben 15 jaar. Het komende schooljaar (2017/2018) zal ik doorbrengen in Canada!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 9718

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

High School jaar in Canada

Landen bezocht: